Tests e-komersantiem
Tests e-komersantiem
Tests
E-komersantiem
E-komersant! Pārbaudi savas zināšanas par preču un pakalpojumu tirdzniecību internetā!
Sākt
1. jautājums |
Ja komersants nosūta patērētājam nepasūtītu produktu, vai tam par to ir jāmaksā?
1 | Ja patērētājs patur preces, tas var tikt uzskatīts par piekrišanu līgumam un par precēm ir jāmaksā. |
2 | Patērētājs nekad nevar būt spiests maksāt par precēm, kuras tas nav pasūtījis. |
3 | Tas atkarīgs no noteikumiem un apstākļiem. |
1. jautājuma paskaidrojums:
Saskaņā ar ES regulējumu tas ir aizliegts pieprasīt samaksu no patērētāja par precēm vai pakalpojumiem, vai atpakaļ sūtīšanu, vai piegādāto preču vērtības samazināšanos, ja patērētājs nav veicis pasūtījumu. Patērētāja pienākums nav pat šādā situācijā preci sūtīt atpakaļ. Tas ir komersanta pienākums rūpēties par šādi piegādātas preces atgūšanu.
2. jautājums |
Vai Angļu uzņēmumam ir atļauts atteikties pārdot savu produkciju Zviedrijas patērētājam, atsaucoties uz līdzīgiem Zviedrijas tirgotājiem?
1 | Jā, balstoties uz līgumisko brīvību, pārdevējam ir atļauts izvēlēties kurā valstī tas piedāvā savas preces vai pakalpojumus. |
2 | Jā, ja tā ir tirgotāja izvēle, kas balstīta uz objektīviem iemesliem. |
3 | Nē |
2. jautājuma paskaidrojums:
Saskaņā ES Direktīvas 2006/123/EC 20.2.punktu par pakalpojumiem komersantiem iekšējā tirgū nav atļauts diskriminēt patērētājus pēc nacionalitātes vai dzīves vietas. Tomēr šāda diskriminācija var būt pieļaujama, ja lēmums balstīts uz objektīviem iemesliem.
3. jautājums |
Kas notiek, ja patērētājs netiek informēts par atteikuma tiesībām?
1 | Patērētājam nav atteikuma tiesību |
2 | Atteikuma tiesību periods tiek pagarināts līdz 12 mēnešiem no brīža, kad beidzies normatīvajā aktā paredzētais atteikuma tiesību periods |
3 | Nekas, patērētājam neatkarīgi ir tiesības atteikties no pirkuma 14 dienu laikā |
3. jautājuma paskaidrojums:
Ja komersants nav sniedzis informāciju par atteikuma tiesībām, patērētājs ir tiesīgs atteikties no preces 12 mēnešu laikā, no brīža, kad beidzies sākotnējais atteikuma tiesību periods. To paredz EK Direktīvas 2011/83/EU 10.1. punkts. Ja komersants nodrošina patērētāju ar informāciju par atteikuma tiesībām šo 12 mēnešu laikā, atteikuma tiesību periods beidzas 14 dienas pēc tam, kad patērētājs informēts par atteikuma tiesībām.
4. jautājums |
Kurš apgalvojums par atteikuma tiesībām NAV patiess? Kad līgums tiek lauzts…
1 | …komersantam vienmēr jāsedz patērētāja izmaksas par preces atpakaļ sūtīšanu |
2 | …komersantam ir 14 dienas, lai atmaksātu visu patērētāja iemaksāto naudas summu |
3 | …patērētājam ir 14 dienu laikā jānogādā prece pārdevējam |
4. jautājuma paskaidrojums:
Saskaņā ar ES Direktīvas 2011/83/EU 14.punktu komersantam ir jāsedz atpakaļ sūtīšanas izmaksas tikai gadījumā, ja komersants nav informējis patērētāju par to ka šīs izmaksas sedz patērētājs vai komersants pats piedāvājis preces atpakaļ pieņemšanu par saviem līdzekļiem. Patērētāja pienākums ir nogādāt preci pārdevējam 14 dienu lakā no dienas, kad patērētājs informējis komersantu par vēlmi atteikties no preces. Komersants ir tiesīgs apturēt naudas atmaksu, līdz brīdim, kamēr nav iesniedzis pierādījumus par preces atpakaļ nosūtīšanu. (13.3.punkts)
5. jautājums |
Ja komersants piedāvā papildu preces vai pakalpojumus, kurus patērētājs var izvēlēties pievienot savam pasūtījumam, vai tas ir atļauts atspoguļot tos, kā iepriekš atzīmētas opcijas, kur patērētājs var izņemt atzīmes (ķekšus), lai atteiktos no papildus piedāvātajām saistītām lietām?
1 | Jā |
2 | Nē |
3 | Tas atkarīgs no situācijas |
5. jautājuma paskaidrojums:
Saskaņā ar Direktīvas 22.punktu komersantam ir aizliegts norādīt kā iepriekš atzīmētas izvēlnes rūtiņas (ķekšus) par papildu precēm vai pakalpojumiem. Patērētājs neveikt samaksu par šādā manierē pārdotām papildu piedāvātajām saistītām lietām – precēm vai pakalpojumiem. Piedāvājumi par papildu izmaksām, jāaizsaka pirms patērētājs noslēdzis līgumu par preces vai pakalpojuma iegādi.
6. jautājums |
Cik ilgā laikā patērētājam ir tiesības pārdomāt un atteikties no pasūtījuma, ja prece iegādāta interneta vidē?
1 | 7 dienas |
2 | Patērētājam nav tiesību pārdomāt, tas ir tikai papildu serviss, ko piedāvā atsevišķi komersanti |
3 | 14 kalendārās dienas |
4 | Tas atkarīgs no valsts, kuru pārstāv patērētājs |
6. jautājuma paskaidrojums:
Saskaņā ar ES Direktīvas 2011/83/EU 9.punktu par patērētāju tiesībām, patērētājam ir tiesības atteikties no pirkuma 14 dienu laikā, no dienas, kad patērētājs saņēmis preci vai noslēgts līgums par pakalpojumu. Direktīvas nosacījumi ir obligāti. Eiropas Savienības dalībvalstis nav tiesīgas noteikt citādu atteikuma tiesību periodu.
7. jautājums |
Kas notiek, kad komersants nepiegādā preci noteiktajā termiņā?
1 | Patērētājs var komersantam pieprasīt preces piegādi papildu laika periodā |
2 | Līgums tiek izbeigts un komersantam ir jāatmaksā visa summa, kas samaksāta par preci |
3 | Patērētājs ir tiesīgs pieprasīt 25% atlaidi pasūtītajai precei. |
7. jautājuma paskaidrojums:
Saskaņā ar ES Direktīvas 2011/83/EU 18.2.punktu patērētājiem ir tiesības pieprasīt preces piegādi papildu termiņā, piemērotu apstākļiem. Ja komersants vēl joprojām papildu termiņā nevar piegādāt preci, patērētājam ir tiesības lauzt līgumu un saņemt iemaksāto naudas summu.
8. jautājums |
Pieņemsim, ka komersants piedāvā pret novecošanas krēmu, vai komersants var to reklamēt kā produktu, kas novērš grumbas, pat tad, ja tie nav uzrādītie efekti?
1 | Nē, komersants nedrīkstu izmantot informāciju, kas nav patiesa, mārketinga nolūkos |
2 | Jā, tas ir atkarīgs no komersanta, kādu informāciju sniegt |
8. jautājuma paskaidrojums:
Visai patērētājam sniegtajai informācijai jābūt patiesai un nedrīkst maldināt aptērētāju vai maldināt to kādā citā veidā (ES Direktīvas 2005/29/EC par negodīgas komercprakses aizliegumu 6.punkts). Jebkuram komersanta izteiktajam apgalvojumam jābūt skaidram, precīzam un pamatotam. Ja komersants apgalvo, ka tas krēms ir pret novecošanās krēms novērš krunkas, tev jābūt zinātniskiem pierādījumiem, kas apliecina faktu.
9. jautājums |
Vai komersantam ir atļauts pieprasīt no patērētāja segt jebkādas izmaksas papildus cenai, kas norādīta mājaslapā?
1 | Jā, cena, kas patērētājam jāmaksā par preci var nesakrist ar mājaslapā norādīto |
2 | Tas atkarīgs no papildu sniegtajiem pakalpojumiem |
3 | Nē, komersanta pienākums ir atspoguļot kopējo cenu, ieskaitot visas nodevas un nodokļus |
9. jautājuma paskaidrojums:
Komersanta pienākums ir informēt patērētāju par galējo cenu, ieskaitot visus nodokļus un nodevas, saskaņā ar ES Direktīvas 2011/83/EU 6.punktu. Ja ir kādas papildu izmaksas iepriekš uzrādītajai cenai, patērētājam ir jāizsaka papildu piedāvājums. Ja komersants nav informējis par papildus izmaksām pasūtījumam, patērētājs ir tiesīgs pieprasīt atmaksāt papildu samaksāto naudas summu.
10. jautājums |
Cik ilgā laikā komersantam jāpiegādā prece patērētājam pēc pasūtījuma izdarīšanas?
1 | Komersantam tā jāpiegādā saskaņā ar saviem piegādes nosacījumiem |
2 | Prece jāpiegādā 14 dienu laikā no dienas, kad izdarīts pasūtījums |
3 | Ja komersants un patērētājs nav vienojušies citāti, precei jātiek piegādātai 30 dienu laikā no dienas, kad noslēgts līgums |
10. jautājuma paskaidrojums:
Saskaņā ar ES Direktīvas 2011/83/EU 18.1.punktu prece patērētājam jāpiegādā ne vēlāk kā 30 dienu laikā no dienas, kad noslēgts līgums, ja puses nav vienojušās citādi.
11. jautājums |
Kāda informācija NAV obligāti sniedzama interneta tirdzniecības vietnē?
1 | Uzticības zīme (trust-mark) |
2 | E-pasta adrese |
3 | Kur un kā var tikt risināta strīdus situācija starp patērētāju un komersantu |
4 | Galējā cena par pasūtījumu, ieskaitot nodokļus, nodevas un piegādes izmaksas |
11. jautājuma paskaidrojums:
Tas nav komersanta pienākums norādīt uzticības zīmi interneta tirdzniecības vietnē. Papildus augstāk uzskaitītajam, Eiropas Savienības Direktīvas 2011/83/EU 6.punkts par patērētāju tiesībām satur paplašinātu sarakstu ar pirmslīguma informāciju, kurai jābūt norādītai skaidrā un saprotamā manierē.
12. jautājums |
Kas ir atbildīgs par nozaudētu vai sabojātu produktu piegādes laikā?
1 | Komersants ir atbildīgs par produktu līdz brīdim kamēr tas nonācis patērētāja rokās. |
2 | Patērētājs ir atbildīgs par preci no brīža, kad tā iznesat no komersanta telpām. |
3 | Tas atkarīgs no līgumā atrunātās vienošanās. |
12. jautājuma paskaidrojums:
Kopumā komersants ir atbildīgs par preci līdz tās fiziskai nonākšanai līdz patērētājam. Tas nozīmē, ka, ja prece tiek sabojāta vai nozaudēta līdz piegādes brīdim, komersants atbild par izmaksām. Tomēr, ja preces transportēšanu organizē patērētājs, viņš pats ir atbildīgs par preces pārvadāšanu. (Skatīt ES Direktīvas 2011/83/EU 20.punktu)
Kad esat pabeidzis/-gusi, spiediet uz apakšējo pogu. Visi jautājumi, uz kuriem nav sniegtas atbildes, tiks uzskatīti par nepareiziem.
Beigt testu
Ir palikuši 12 neatbildēti jautājumi
← |
Saraksts |
→ |
Atgriezties
Iekrāsotie jautājumi ir jau atbildēti.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | Beigas |
Atgriezties
Jūs esat atbildējis uz
jautājumiem
jautājumu
Pareizo atbilžu skaits ir
Pareizi
Nepareizi
Partial-Credit
Jūs neesat pabeidzis testu. Ja Jūs tagad pametīsiet šo lapu, Jums tests būs jāsāk no jauna.
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
Hint
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Need more practice!
Keep trying!
Not bad!
Good work!
Perfect!