IEPIRKŠANĀS GURU
Iepirkšanās guru
Tests
Iepirkšanās guru
Pārbaudi savas zināšanas par iepirkšanos Internetā!
Atbildi uz 10 jautājumiem pēc iespējas īsākā laika periodā un esi starp labākajiem!
Sākt
Paldies, Jūsu atbildes ir saņemtas!
Jūs atbildējat pareizi uz %%PERCENTAGE%% jautājumiem
Lūdzu, aizpildiet zemāk esošo formu, ja ar savu rezultātu vēlaties piedalīties balvu izcīņā!
%%FORM%%
Jūsu atbildes apskatāmas zemāk
1. jautājums |
Cik ilgā laikā vari sagaidīt pasūtītās preces piegādi?
1 | Prece jāpiegādā 14 dienu laikā pēc tās iegādes. |
2 | Precei jābūt piegādātai 30 dienu laikā no distances līguma noslēgšanas dienas, ja vien ar pārdevēju neesat vienojošies citādāk. |
3 | Pārdevējs piegādā preci, kad tas ir iespējams, nenosakot noteiktu piegādes laiku. |
1. jautājuma paskaidrojums:
Tevis distancē nopirktā prece jāpiegādā 30 dienu laikā no to iegādes dienas, ja vien neesat ar pārdevēju vienojušies savādāk.
2. jautājums |
Vai tev ir jāmaksā par precēm, kas ir atsūtītas, bet kuras neesi pasūtījis?
1 | Nē, Tev nav jāmaksā par precēm ko neesi pasūtījis. |
2 | Jā, Tev vienmēr jāapmaksā visi rēķini, ko saņem. |
3 | Tas atkarīgs no pārdevēja piedāvātajiem līguma noteikumiem. |
2. jautājuma paskaidrojums:
Nē, Tev nav jāmaksā par precēm, ko neesi pasūtījis. Pat, ja Tev nav jāuzņemas atbildība par piegādāto preci, tomēr pret to jāizturas rūpīgi, nedrīkst bojāt vai kā savādāk pazemināt tās vērtību. Tev ir jāinformē preces sūtītājs, ka preci neesi pasūtījis un nevēlies paturēt, tādēļ tās nosūtītājam ir jāorganizē preces nosūtīšana atpakaļ, kas Tev nesagādātu papildu izdevumus.
3. jautājums |
Kurš norēķina veids par tiešsaistē iegādāto preci ir visdrošākais patērētājam?
1 | Maksāt, izmantojot kredītkarti |
2 | Samaksāt pārdevējam pirms preces vai pakalpojuma saņemšanas |
3 | Veikt maksājumu, izmantojot naudas pārvedumu pakalpojumus |
3. jautājuma paskaidrojums:
Norēķins par iegādāto preci vai pakalpojumu ar kredītkarti patērētājam sniedz augstāku aizsardzības līmeni, jo gadījumos, ja rodas problēmas saistībā ar preces iegādes vai maksāšanas procesu, lai naudu atgūtu, Tu vari vērsties arī savā bankā vai pie kredītkartes izdevēja kompānijas. Nemaksā par preci vai pakalpojumu, izmantojot kādu no naudas pārvedumu sistēmām, kā arī izvairies veikt pilnu priekšapmaksu pirms preces saņemšanas.
4. jautājums |
Cik ilgs ir atkāpšanas periods no distances līguma Eiropas Savienībā?
1 | 30 dienas |
2 | 7 dienas |
3 | 14 dienas |
4. jautājuma paskaidrojums:
Saskaņā ar ES Direktīvu Nr. 2011/83/EU Tev ir tiesības atkāpties no distances līguma 14 dienu laikā, sākot no preces saņemšanas dienas. Ja distancē iegādāts pakalpojums, atkāpšanās periods sākas no pakalpojuma līguma noslēgšanas brīža. Šāds atkāpšanās termiņš ir obligāts visās ES dalībvalstīs, tomēr ir jāņem vērā, ka atteikuma tiesību jomā ir dažādi izņēmumi, piemēram, personalizētās preces, izklaides pakalpojumi u.c.
5. jautājums |
Vai Tu esi atbildīgs par pazaudētu vai sabojātu preci tās piegādes laikā?
1 | Jā, tiklīdz pārdevējs ir izsūtījis preci, visu risku uzņemas patērētājs. |
2 | Tas atkarīgs, kā esi vienojies ar pārdevēju distances līgumā. |
3 | Nē, tirgotājs ir atbildīgs par preci, līdz tā piegādāta patērētājam. |
5. jautājuma paskaidrojums:
Kopumā un visbiežāk par preci līdz tā tiek piegādāta patērētājam, ir atbildīgs pārdevējs. Tomēr, ja patērētājs pats organizē preču piegādi, atbildība gulsies uz patērētāja pleciem. Tas pats attiecas uz gadījumiem, kad tiek izmantotas atteikuma tiesības.
6. jautājums |
Vai patērētājam jāmaksā par preces sūtīšanu atpakaļ, izmantojot atteikuma tiesības?
1 | Jā, ja atpakaļsūtīšanas izmaksas nepārsniedz 20 EUR. |
2 | Jā, Tev ir jāapmaksā preces nosūtīšana tirgotājam, ja izmanto atteikuma tiesības. |
3 | Nē, tirgotājam ir jāmaksā par atpakaļsūtīšanu. |
6. jautājuma paskaidrojums:
Tev ir jāapmaksā preces atpakaļsūtīšanas izdevumi, ja vien ar tirgotāju neesi vienojies par citu risinājumu, vai arī tirgotājs, slēdzot distances līgumu, Tevi nav informējis par šo izdevumu segšanu.
7. jautājums |
Ko ieteicams darīt, ja Tev radušās problēmas, pērkot preces Eiropas Savienības valstīs, bet preču pārdevējs atsakās risināt šīs problēmas?
1 | Jāvēršas tiesā. |
2 | Jāziņo Patērētāju tiesību aizsardzības centram. |
3 | Jāsazinās ar savas valsts Eiropas Patērētāju centru (ECC – NET), lai saņemtu padomu par tālāko rīcību un palīdzību. |
7. jautājuma paskaidrojums:
Ja nevari atrisināt problēmas, kas saistītas ar pārrobežu pirkumiem tiešā veidā sazinoties ar pārdevēju vai pakalpojumu sniedzēju, nekavējoties vērsies Eiropas patērētāju informēšanas centrā. Tur Tevi informēs par Tavām tiesībām, kā arī palīdzēs atrisināt problēmu, vajadzības gadījumā pārsūtīs sūdzību uz tās valsts ECC – Net, kur darbojas uzņēmējs, lai Tavā vārdā risinātu radušos problēmu vai rastu citus problēmas risinājuma veidus.
8. jautājums |
Kā rīkosies, ja distancē iegādātā prece izrādīsies līguma noteikumiem neatbilstoša (nekvalitatīva)?
1 | Sūdzēsies Patērētāju tiesību aizsardzības centrā vai Eiropas Patērēju informēšanas centrā, ja tas ir bijis pārrobežu pirkums. |
2 | Vērsīsies tiesā. |
3 | Sazināsies ar pārdevēju. |
8. jautājuma paskaidrojums:
Vispirms ir jāsazinās ar pārdevēju. Ieteicams to darīt rakstveidā, nosūtot vēstuli. Pārdevējam ir pienākums preci salabot, apmainīt vai noteiktos gadījumos daļēji vai pilnībā atgriezt samaksāto naudu. Tev ir tiesības iesniegt pretenziju par nekvalitatīvu preci 24 mēnešu laikā no iegādes dienas. Pirmo sešu mēnešu laikā pēc pirkuma, pierādīšanas pienākums par preces atbilstību līguma noteikumiem ir pārdevējam, savukārt pēc tam par preces neatbilstību - patērētājam.
9. jautājums |
Kā rīkosies, ja prece nav piegādāta noteiktajā laikā?
1 | Sazināsies ar pārdevēju un noteiksi gala termiņu, kurā prece tās pārdevējam būs obligāti jāpiegādā. |
2 | Izbeigsi līgumu un no tirgotāja pieprasīsi naudas atmaksu, kā arī kompensāciju. |
3 | Nedarīsi neko, pieņemsi, ka prece netiks piegādāta. |
9. jautājuma paskaidrojums:
Ja prece netiek piegādāta 30 dienu laikā vai citā periodā, par ko vienojāties ar pārdevēju, Tev ir jāsazinās ar pārdevēju, lai noteiktu papildu termiņu, kurā prece ir jāpiegādā. Noteikti saglabā šīs sarakstes pierādījumus. Ja prece netiek piegādāta arī pēc noteiktā papildtermiņa, Tev ir tiesības atkāpties no sava distances līguma un saņemt samaksāto naudu.
10. jautājums |
Preces galīgā cena tomēr izrādījās augstāka, nekā bija norādīts pārdevēja mājaslapā, vai Tev ir jāmaksā augstāka cena?
1 | Nē, preces gala cena var atšķirties no norādītās cenas. |
2 | Nē, pārdevējam ir pienākums uzreiz norādīt preces pilnu cenu, ieskaitot nodokļus un nodevas. |
10. jautājuma paskaidrojums:
Pārdevējam ir pienākums norādīt preces pilnu cenu, ieskaitot nodokļus un nodevas. Ja preces cenai klāt nāk papildus izmaksas, tās jāsaskaņo ar patērētāju atsevišķi.
Kad esat pabeidzis/-gusi, spiediet uz apakšējo pogu. Visi jautājumi, uz kuriem nav sniegtas atbildes, tiks uzskatīti par nepareiziem.
Beigt testu
Ir palikuši 10 neatbildēti jautājumi
← |
Saraksts |
→ |
Atgriezties
Iekrāsotie jautājumi ir jau atbildēti.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Beigas |
Atgriezties
Jūs esat atbildējis uz
jautājumiem
jautājumu
Pareizo atbilžu skaits ir
Pareizi
Nepareizi
Partial-Credit
Jūs neesat pabeidzis testu. Ja Jūs tagad pametīsiet šo lapu, Jums tests būs jāsāk no jauna.
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
Hint
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Need more practice!
Keep trying!
Not bad!
Good work!
Perfect!